Ön Bilgilendirme Formu
1. TARAFLAR VE KONU
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun konusu, Alıcı ve VivaHome arasındaki Sözleşme’ye ilişkin Kanun ve Yönetmelik hükümleri uyarınca bilgilendirilmesidir. Ayrıca Yönetmelik uyarınca yer verilmesi zorunlu olan hususlar Ön Bilgilendirme Formu’nda yer almaktadır.
Alıcı, Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’ye ilişkin bilgileri üyeliğinin bağlı olduğu “Hesabım” sayfasından takip edebilecek olup değişen bilgilerini bu sayfa üstünden güncelleyebilecektir. Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur ve talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.
2. TANIMLAR
Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme’nin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.
Alıcı : Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek kişiyi,
Bakanlık : Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,
Banka : 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,
Satıcı : Oluşturduğu sistem ile Alıcıların Ürün/Hizmet’i satın aldığı Platform’u işleten ve Viva Kilim Halı Mob. Tek. İml. İth. İhr. San. Ve Tic. A.Ş. adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık eden tüzel kişiyi,
Hizmet : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
Kanun : 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
Kargo Şirketi : Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Viva Kilim Halı Mob. Tek. İml. İth. İhr. San. Ve Tic. A.Ş.’ne ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,
Ön Bilgilendirme Formu : Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,
Platform : VivaHome’a ait www.vivahome.com.tr adlı internet sitesini ve mobil uygulamasını,
VivaHome : Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet sunan ve aşağıda bilgileri bulunan tüzel kişiyi,
Sözleşme : Viva Kilim Halı Mob. Tek. İml. İth. İhr. San. Ve Tic. A.Ş. ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi,
Ürün : Alışverişe konu olan taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malı,
Yönetmelik : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade eder.
3. ALICI VE SATICI BİLGİLERİ
3.1 ALICI BİLGİLERİ
Teslim Edilecek Kişi :
Teslimat Adresi :
Telefon :
Faks :
E-posta :
3.2 SATICI BİLGİLERİ
VivaHome'un Ticaret Ünvanı : Viva Kilim Halı Mob. Tek. İml. İth. İhr. San. Ve Tic. A.Ş.
VivaHome'un Adresi : Mimar Sinan Organize Sanayi Bölgesi 12.Cad.No : 15
VivaHome'un Mersis Numarası : 0925091212600001
VivaHome'un Vergi Kimlik Numarası : 9250912126
VivaHome'un Telefonu : 05494254285
VivaHome'un Faks Numarası : 05325643036
VivaHome'un KEP Adresi : vivahali@hs01.kep.tr
VivaHome'un E-posta Bilgileri : info@vivahome.com.tr
4. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
4.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform üzerinden detaylı şekilde incelenebilecektir.
4.2. Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık ürün ve/veya diğer kategorilerden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde hak kazanılan toplam indirim tutarı vb.) aşağıda gösterilmiştir.
Ürün/Hizmet Açıklaması - Adet - Peşin Fiyatı - Ara Toplam (KDV Dahil)
Kargo Tutarı : X TL - X TL ve Üzeri Kargo Bedava (Mağaza Öder) X TL
Toplam : X TL
Kargo Hariç Toplam Ürün Bedeli : X TL
Kargo Ücreti : X TL
Taksit Farkı : X TL
Toplam Sipariş Bedeli : X TL
Ödeme Şekli ve Planı : Tek Çekim/Taksit Sayısı
Teslimat Adresi : Sistemde kayıtlı olan sevkiyat adresi
Teslim Edilecek Kişi : Sistemde kayıtlı olan alıcı
Fatura Adresi : Sistemde kayıtlı olan fatura adresi
Sipariş Tarihi : gün/ay/yıl
Teslim Şekli : Alıcıya Teslim veya kargo şubesine teslim
Teslimat Süresi* : En geç 30 gün
Kargo Şirketi’ne Teslim Süresi** : gün/ay/yıl
Teslim Şartları ürün/ödeme sayfasında belirtildiği şekilde uygulanacaktır.
*Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer alan istisnalar saklıdır.
**Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, VivaHome tarafından kargo şirketine teslim edilme süresini ifade eder.
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. VivaHome, Ürün/Hizmet’i eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre içerisinde VivaHome’un edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme'yi feshedebilecektir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.
5.3. VivaHome Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin VivaHome tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir.
5.4. Alıcı’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim almaması halinde, Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu halde, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere Alıcı’dan tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir.
5.5. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden VivaHome sorumlu değildir.
5.6. Ürün/Hizmet’in teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. VivaHome, Platform’da teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları VivaHome'ya ait olacaktır.
5.7. VivaHome, Sözleşme'den doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Alıcı’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.
5.8. Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde VivaHome’un bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürün/Hizmet’in stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
5.9. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.
5.10. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal edilmesinin VivaHome’un Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından VivaHome’a yapılan ödemelere ilişkin olarak, VivaHome’un herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.11. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından VivaHome’a ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde VivaHome’a iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.12. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması halinde, VivaHome tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın VivaHome tarafından Banka’ya iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için VivaHome’u sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.13. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, VivaHome, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise VivaHome, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
5.14. Alıcı Sözleşme konusu bedeli Havale/EFT aracılığıyla ödemesi ve bu siparişe ilişkin cayma hakkını kullanması halinde cayma hakkından kaynaklı bedel iadesi Alıcının Havale/EFT yapmış olduğu aynı hesaba tek seferde yapılabilecektir.
5.15. Sipariş edilmeyen Ürün/Hizmet’in gönderilmesi durumunda, Alıcı’ya karşı herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hallerde, Alıcı’nın sessiz kalması ya da söz konusu Ürün/Hizmet’i kullanmış olması, sözleşmenin kurulmasına yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz.
5.16. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine Platform’dan yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan duyurularda belirtilen adedin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmek istemesi halinde sipariş vermesi engellenebilecek, siparişi verdikten sonra belirtilen adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edilmesi halinde ise belirtilen adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecek ve bu halde varsa iptal edilen siparişlere ilişkin teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı işbu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını geçen siparişlerinin engellenebileceği ve iptal edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.17. Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikayet ve önerilerini yukarıda yer alan VivaHome iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle ve/veya Platform’un sağladığı kanallarla ulaştırabilecektir.
6. ÖZEL ŞARTLAR
6.1. Alıcı, aksi belirtilmedikçe, Platform’da birden fazla kategoriden tek bir sepette alışveriş yapabilecektir. Aynı sepet içerisinde farklı kategoriden alınan her bir Ürün/Hizmet için VivaHome tarafından birden fazla fatura kesilebilecektir. Şüpheye mahal bırakmamak bakımından belirtilmelidir ki, VivaHome, Alıcı’nın farklı kategorilerden aldığı Ürün/Hizmet’in teslimatını mevzuattaki yasal süre içerisinde kalmak koşuluyla farklı zamanlarda gerçekleştirebilecektir.
6.2. Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal fatura seçeneğini seçmesi durumunda VivaHome, Alıcı tarafından Platform üzerinden bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak kurumsal fatura düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğundadır.
6.3. Platform üzerinden kredi kart ile ödeme yapılması halinde, Banka tarafından kampanyalar düzenlenerek Alıcı tarafından seçilen taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulanabilecek veya taksit erteleme gibi ek hizmetler sunulabilecektir. Bu tür kampanyalar Banka’nın inisiyatifindedir. Alıcı’nın kredi kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetine Banka tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planlarının oluşturulması Banka’nın inisiyatifindedir.
6.4. Platformda satışa sunulan Ürün/Hizmetler yalnızca VivaHome tarafından belirlenen sınırlı lokasyonlara (il/ilçe/bölge) teslim edilmek üzere satışa sunulabilecek olup, sipariş sürecinde Alıcı'nın bu ürün/hizmetler için teslimat adresini VivaHome tarafından belirlenmiş olan lokasyonlardan biri dışında seçmesi halinde ilgili sipariş verilemeyecek/satın alım gerçekleşmeyecektir.
7. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR ve ŞARTLAR
7.1. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek Alıcı’ya ait kimlik, iletişim, müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş almak, Ürün/Hizmet’i sunmak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- Ürün/Hizmet hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak, Alıcı’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi ve sürdürülmesi ile Alıcı ile VivaHome arasında kurulan Sözleşme ve sair sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer işlevlerinin VivaHome tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan verileri VivaHome ve/veya VivaHome iştirakleri tarafından işlenebilir.
7.2. Alıcı’ya, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde, her türlü Ürün/Hizmet'e ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla Alıcı’nın ticari elektronik izni olması halinde, VivaHome tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, elektronik posta, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik iletişimler yapılabilir.
7.3. Alıcı tarafından Platform’a girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, VivaHome tarafındaki kendi sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler Alıcı’ya ait cihazlardan girildiğinden Alıcı tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu Alıcı’ya aittir.
7.4. Alıcı, Sözleşme kapsamında sağladığı verilerin doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde Platform üzerinde gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.
7.5. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; VivaHome'un anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları VivaHome'a aittir.
7.6. VivaHome tarafından Alıcı'ya ait işlenen kişisel veriler için detaylı bilgiye https : //vivahome.com.tr/kisisel-verilerin-korunmasi adresinde yer alan “KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ” ile paylaşılmaktadır.
8. CAYMA HAKKI
8.1. Alıcı, 15 (onbeş) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
8.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
8.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün esas alınır.
8.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
8.5. VivaHome;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel VivaHome’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da VivaHome’ya ulaştığı tarihten itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
8.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen VivaHome'a ve/veya VivaHome’a ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına https://www.vivahome.com.tr/iletisim linkinden ulaşılabilmektedir.
8.7. Cayma hakkının kullanılması halinde :
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü VivaHome'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
8.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
8.9. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile iade edilmektedir. Ürün/Hizmet, VivaHome'a iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
8.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen VivaHome'un Kargo Şirketi ile VivaHome'a gönderdiği sürece iade kargo bedeli VivaHome'a aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde VivaHome’un Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan VivaHome sorumludur.
8.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir
9. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
9.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz :
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve VivaHome veya ve VivaHome'un kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler, cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade talebi de oluşturulamayacaktır.
9.2. Ürün/Hizmet’in Yönetmelik'in uygulama alanı dışında bırakılmış olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve VivaHome arasındaki hukuki ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade alebi de oluşturulamayacaktır.
10. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
10.1 Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan edilen değerlere uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.